Undergraduate in Marketing and Advertising
Official course registration, RVOE N° 20160720 | September 30, 2016

Companies today require a new kind of marketing professional with a practical, sensory and emotional understanding of consumer needs. To adapt to our constantly changing world, CENTRO’s curriculum revolves around creativity, and this ethos is the common denominator of every subject. This in turn produces professionals who can combine creativity, design, communication, branding and new technologies to reach consumers and offer them innovative and enticing experiences at the same time as creating value and a sense of belonging.

The image dominates the world we live in today. It is our main method of communication and gives visibility to our brand and products. CENTRO’s Marketing and Advertising undergraduate program sees design as being instrumental for the success of a marketing and advertising professional. Therefore the course includes design modules for graduates to create efficient communication strategies, using traditional media platforms as well as the latest technologies.


Durante el primer año el alumno cursa materias que lo proveen de bases sólidas tanto teóricas como prácticas que le permiten desarrollar una visión integral del ser humano y su percepción del mundo. A partir de una perspectiva interdisciplinaria y conviviendo con estudiantes de otras licenciaturas inician el proceso de comprensión de la mercadotecnia como capacidad de provocación de comportamientos de consumo, identificando a través de cinco materias específicas áreas clave para entender la mercadotecnia y la publicidad en el contexto de la economía experiencial.


Color
Visual language and programming
Line, observation and structure
Photographic and digital image I
Film analysis
Understanding and creating texts I
Marketing
Digital culture


Volume, observation and structure
Photographic and digital image II
Understanding and creating texts II
Aesthetic and design concepts
Creative processes
Applied semiotics
Integrated marketing communication
Brand building


La comprensión de las diferentes dimensiones de la mercadotecnia tiene lugar en este año, donde el estudiante desarrolla habilidades para el pensamiento sistémico y estratégico y donde además de seguir profundizando en ámbitos del diseño que competen al fenómeno mercadológico incursionan en el terreno de la comprensión del consumidor, del lenguaje de la comunicación publicitaria, de los elementos básicos de un negocio, así como de los sistemas de investigación de mercados, abordando estrategias que abarcan tanto el mundo físico como el mundo digital.


Digital Media
Sound time
Theories of design
Fundamentals of statistics
Consumer behavior
Strategic Marketing
Digital Communities Management
Advertising Settings


Documentation
History of everyday life
Poetry and design
Introduction to business entrepreneurship
Forecasting and budget planning
Theory of consumer culture
Market research methods
Digital content management


Con las bases adquiridas hasta este momento el estudiante está en condiciones de avanzar hacia el desarrollo de competencias que le permitan conocer, comprender y aplicar los diferentes escenarios en que se materializan las diferentes dimensiones de la mercadotecnia.
El proceso de lanzamiento de un producto, las herramientas estratégicas a considerar para dicho proceso, la necesidad de innovar, y las acciones dirigidas a garantizar un impacto positivo en el punto de venta y en los procesos de contacto con el cliente junto al entrenamiento en herramientas tácticas vinculadas con los procesos de provocación de experiencias memorables son los ejes centrales de este año.


Transdisciplinary analysis of the image
Finance applied to marketing
Digital narratives and transmedia
Segmentation and positioning
Development and launch of products
Design and business
Neuromercadotecnia
Personal brand


Sustainable culture
Design and management of projects
Advanced market research
Audiovisual production workshop
Service marketing
Innovation processes
Gamification design and game theory
Strategic brand management
Commercial distribution and point of sale communication


Los aspectos legales de la mercadotecnia y la publicidad, las particularidades del diseño de experiencias, el análisis de tendencias, así como materias relacionadas con la formación gerencial, la planeación de medios publicitarios y el diseño editorial son el preámbulo para que el alumno integre los conocimientos adquiridos y desarrolle su proyecto terminal que podrá tener diversos enfoques de acuerdo a las áreas de interés particulares.


Trend analysis
Experiential marketing
Seminar on managerial skills
Seminar of design of experiences
Advertising media planning
Legal regime of marketing and advertising
Terminal project design
Editorial design


Global strategy of marketing and design of experiences
Communication strategy
Integrated marketing
Marketing intelligence workshop
Digital strategies seminar

Projects Marketing and Advertising

Pull & Bear +​ Pánico Magazine
Carlos Rojas 2014

El Escaparate.
Una conquista amorosa
Raquel Kanan

Eco-housing.
Gerardo Cohen 2015

Google HangOut.
Vania Pérez 2014

Identidad Gráfica.
Karla Guzmán 2014

Cletta.
Lanzamiento mercadológico
de una marca 2015

Cajón.
Fundamento mercadológico
de una plataforma digital
destinada a la renta de
estacionamientos 2014

Cajón.
Fundamento mercadológico
de una plataforma digital
destinada a la renta de
estacionamientos 2014